Copywriter, sisällöntuottaja
Lempeästi myyvää sisältöä, joka sujahtaa asiakkaidesi sydämiin
Hyvä copywriter herättää tekstien välityksellä asiakkaidesi tunteet ja saa aikaan toimintaa.
Huomioin tekstissä aina kohderyhmän, yrityksesi arvot sekä markkinoinnin tavoitteesi . Pyrin kirjoittamaan yrityksesi suulla asiakkaidesi kieltä.
Ulkopuolisena osaan katsoa yritystäsi tuorein silmin ja loikata asiakkaan tennareihin. Karsin tarpeettoman nippelitiedon sekä turhan jargonian ja nostan esiin asiakkaan kannalta olennaisen.
Minulle laadukas lukijaystävällinen teksti on ykkösjuttu.
Hyvin suunnitellut markkinointitekstit ovat yrityksellesi huippusijoitus. Ne jäävät verkkoon elämään ja tuovat sinulle kertainvestoinnilla uusia asiakkaita vielä vuosienkin päästä.
Vapauta aikaasi markkinoinnin ammattilaisen avulla
Omasta kokemuksestani tiedän, kuinka paljon työtunteja ja energiaa markkinoinnin hoitaminen vie. Ja mikä pahinta, se on hukkaan heitettyä aikaa, mikäli tee-se-itse -toimesi eivät tuota tulosta.
Ammattilaisen palkkaaminen on järkevä sijoitus, joka vapauttaa omat voimavarasi bisneksesi pyörittämiseen ja asiakkaidesi palvelemiseen. Missioni on lisätä pienyrittäjien vapaa-aikaa ja hyvinvointia toimimalla tehokkaana markkinointiapurina.
Toimin freelancerina ja kanssani on helppo aloittaa mutkaton yhteistyö ilman suurten mainostoimistojen byrokratiaa ja kalliita hintoja.
Millaista markkinointitekstiä?
- Löydän sanat, joilla saat ihanneasiakkaidesi huomion ja jotka saavat heidät toimimaan. Sanat, jotka myös sitouttavat luomalla tunnesiteen.
- Olen yritystäsi varten, kun kaipaat copywriteria, joka tuottaa lempeästi myyvää tekstiä huutamatta "Tämä on mainos, osta!"
- Uskon tarinoiden voimaan. Tarinat kiinnostavat ja jäävät mieleen. Rakastan kirjoittaa asiakkaiden ja yrittäjien tarinoita.
- Omaa sieluani erityisesti kutkuttelee luonto, retkeily ja kokonaisvaltainen hyvinvointi. Kaikenlaiset seikkailut ja matkustelu saavat myös sydämeni värähtelemään iloisesti.
- Kirjoitan aiheesta kuin aiheesta, kunhan se ei sodi arvojani vastaan. Mainonnalla vaikutamme ihmisiin, joten haluan toimia vastuullisesti ja etiikkani mukaisesti.
- Vahvuuteni on pidemmät tekstit, esimerkiksi asiakas- ja yritystarinat, blogikirjoitukset, tiedotteet, artikkelit, natiivimainonta ja verkkosivujen tekstit.
- Minulta syntyy luovasti myös laskeutumissivut ja uutiskirjeet sekä esitetekstit ja myyvät tuotekuvaukset.
- Tykkään suunnitella ja luoda pienyrityksille verkkosivuja. Tekemäni kotisivut ovat tyylikkäitä, helppokäyttöisiä ja Googlekin tykkää niistä - bonuksena myös edullisuus!
Asiakaspalautteet
Käännyin Mirvan puoleen koska tarvitsin asiantuntijan apua asiakasreferenssin ja yritystarinani luomisessa. Mirva sai helposti kiinni tarinoiden ytimestä ja lopputuloksena oli kiinnostavasti kirjoitetut ja vaikuttavat tarinat. Yhteistyö Mirvan kanssa oli alusta lähtien vaivatonta ja ammattilaista. Luotin heti Mirvaan ja en epäröinyt hetkeäkään että hän hoitaisi yhteistyön myös asiakkaani kanssa luontevasti ja ammatillisesti. Olen todella tyytyväinen yhteistyöhön ja lopputulokseen. Suosittelen lämpimästi.
Mia Kröneck
Jomi Coaching
Käytin Mirvan palveluita koska halusin uudistaa omien nettisivujen tekstejä, kun oma pää löi vaan tyhjää. Hän toimitti luvatun työn ajallaan ja lopputulos oli loistava! Sivut löytyvät paremmin googlesta ja yhteydenotot ovat lisääntyneet tekstien päivityksen jälkeen, kiitos! Suosittelen kovasti!
Elina Sonné
Sonné Salud
Vastauksia yleisimpiin kysymyksiin
1. Miksi palkata copywriter?
Copywrinting ei ole pelkkää sisällöntuotantoa. Kun haluat yrityksellesi tekstejä, joiden tavoitteena on tuottaa euroja eikä vain kuluttaa niitä, niin on järkevää palkata avuksi markkinoinnin ammattilainen.
Copywriter ymmärtää myynnin psykologiaa ja taitaa asiakkaisiin vaikuttamisen taidon lempeällä johdattelulla. Pelkkä aggressiivinen myyntipuhe ja tuotteen hypetys harvoin houkuttelee asiakkaita. Toisaalta taas paljaat kylmät tuotefaktatkaan eivät saa ketään kiinnostumaan.
Taitava copywriter saa yrityksesi erottumaan kilpailijoista, asiakkaat tulemaan luoksesi ja sitoutumaan sinun yritykseesi.
Markkinoinnin ammattilaisen palkkaamalla vapautat myös tärkeintä pääomaasi eli omaa aikaasi.
2. Miten copywriter eroaa edullisemmasta sisällöntuottajasta?
On totta, että voit löytää netistä jonkun kirjoittamaan esimerkiksi blogitekstisi halvemmallakin kuin ammattitaitoisen copywriterin. Sisällöntuottajaksi voi ryhtyä kuka vain, jos osaa tuottaa tekstiä. Sen osaa nykyään tehdä vaikkapa myös tekoäly.
Asiakkaille ei kuitenkaan riitä pelkkä avainsanoilla kyllästetty tietyn sanamäärän ylittävä teksti, jollei sisältö ole kunnossa ja kiinnostavaa. Asiakkaiden lisäksi myös hakukoneet arvostavat nykypäivänä hyvin rakenneltua aitoa sisältöä. Copywriter on sekä kirjoittamisen, että myynnin ja markkinoinnin ammattilainen.
Jos siis haluat tekstejä, jotka kiinnostavat lukijaa sekä saavat aikaan asettamiesi tavoitteiden mukaista toimintaa, niin copywriter on rahanarvoinen ratkaisu. Esimerkiksi yksi ainoa hyvin kirjoitettu ja hakukoneoptimoitu blogiteksti voi tuoda sinulle uusia asiakkaita ja rahaa yrityksen tilille usean vuoden ajan.
3. Miten copywriter osaa kirjoittaa hänelle vieraasta alasta?
Copywriterin työstä suurin osa on taustatiedon keräämistä ja sisällön suunnittelua. Varsinaiseen kirjoittamiseen yleensä kuluu vain vajaa kolmasosa ajasta. Toki kirjoittamisen tueksi tarvitaan vähän tietoa yrityksestänne myös sinulta. Olen erikoistunut hyvinvointialojen markkinointiin, koska ne ovat monilta osin minulle tuttuja ja sydäntäni lähellä.
Toisaalta tarkoituskaan ei ole tulla sinun alasi ammattilaiseksi, vaan tarkastella yritystänne ulkopuolisen silmin. Eihän asiakkaatkaan usein ole alasi ammattilaisia. Kun kirjoitetaan asiakkaille, on yleensä hyödyksi, ettei tiedä liikaa. Näin saadaan teksteihin tuoretta näkökulmaa sekä karsittua turhaa nippelitietoa!
4. Miten homma etenee?
Lyhykäisyydessään ota minuun yhteyttä viestillä ja sovitaan maksuton etätapaaminen. Jos kemiamme kohtaavat, niin teen sinulle tarjouksen ja saan sinulta ohjeistuksen eli briefin. Minä teen hommani sovitussa aikataulussa, saat tekstit ym. tarkistettavaksi ja teen tarvittavat korjaukset, jonka jälkeen saat laskun ja uudet markkinointitekstisi käyttöön.
Hieman tarkemman selostuksen prosessista löydät täältä.