Yritystarinat, tiedotteet ja asiakasreferenssit

Yrityksesi tarina

Yrityksen tarina on yksi tärkeimpiä ja luetuimpia osioita kotisivuilla. Se antaa yritykselle kasvot ja erottaa sen kilpailijoista.

Sivu on usein nimetty yrityksen tarinaksi, yritysesittelyksi, tietoa yrityksestä, tietoa meistä, kuka olen tai yrityksestäni. 

Hyvä yritystarina ei vain kerro, mitä yritys tekee, vaan sen historian, nykytilan ja tulevaisuuden. Se on nimenomaan TARINA. Se valaisee lukijalleen, miten ja miksi yritys on syntynyt ja mitkä ovat yrityksen arvot. 

Se voi esitellä henkilökuntaa tai yrittäjää. Se vahvistaa yrityksesi brändiä ja luo läheisempää suhdetta asiakkaisiin. 

Kiinnostava ja erottuva yritystarina vaatii yleensä vähän heittäytymistä. Lähden rakentamaan tarinan kirjoittamista haastattelemalla sinua ja henkilöstöäsi ja kuuntelemalla teidän tarinoitanne. 

Tiedotteet

Tiedotteet ovat yleensä puhdasta sisällöntuotantoa ilman mainonnallista puolta. Niillä ei niinkään pyritä vaikuttamaan lukijaan, vaan informoimaan.

Tiedotteiden sävy on usein virallinen, mutta sehän riippuu ihan kohderyhmästä ja brändistäsi.

Kirjoitan yrityksellesi tai yhdistyksellesi kaikenlaiset tiedotteet, esim.

  • lehdistötiedotteet
  • sisäiset tiedotteet
  • asiakastiedotteet

Asiakastarinat

Asiakastarinat eli suosittelut tyytyväisiltä asiakkailtasi ovat tehokas markkinoinnin väline. 

Referenssit luovat luottamusta ja osoittavat osaamisesi. 

Suositteluja voi käyttää markkinoinnissa esimerkiksi kotisivuilla, somemainonnassa ja uutiskirjeissä. 

Parhaimmat referenssitekstit saa aikaan haastattelemalla asiakasta ja kirjoittamalla siitä kiinnostavan artikkelin. 

Minä voin hoitaa tämän puolestasi kysymällä asiakkaalta juuri oikeat kysymykset ja tiivistää vastaukset sopivaan kirjalliseen muotoon. 

Usein asiakkaat myös avoimemmin kertovat kokemuksistaan vieraalle haastattelijalle kuin itse yrittäjälle, vaikka positiivisista kokemuksista onkin kyse.