Uutiskirjeet ja myyntisivut

Uutiskirjeet

Hyvin kirjoitettu uutiskirje on todella edullinen ja tehokas markkinoinnin kanava. 

Uutiskirjeen tulisi olla säännöllinen ja lukijalleen hyödyllinen. Se ei ole vain mainosposti, vaan vastaanottajalleen kiinnostavaa luettavaa. Hyvää uutiskirjettä odotetaan innolla saapuvaksi omaan sähköpostiin. 

Uutiskirjeen etuna on:

  • valmiiksi kiinnostuksen osoittanut vastaanottaja, ns. lämmin kontakti
  • edullisuus
  • helppo herättää asiakkaan mielenkiinto esim. uutta tuotetta kohtaan
  • asiakkaan sitouttaminen yritykseen
  • nopea tapa tiedottaa asiakasta
  • voi rajata kohderyhmiä

Laskeutumis- eli myyntisivut

Laskeutumissivu, ländäri, landing page, myyntisivu. Monta nimeä, mutta yksi tarkoitus, eli saada asiakas ostamaan. 

Laskeutumissivu on yksittäinen verkkosivu, jolle asiakas ohjataan hänen klikattuaan verkossa olevaa mainostasi. Esimerkiksi somessa, uutiskirjeessä tai Googlessa. Se on usein tiettyä kampanjaa varten tehty. 

Myyntisivu on yksi tärkeimpiä digimarkkinoinnin osa-alueita. Se ratkaisee, ostaako asiakas tuotettasi. Sitä voi verrata perinteisen myyjän hyvin muotoiltuun tarjoukseen ja napakkaan klousaukseen.

Laskeutumissivun tavoitteena voi olla myös esimerkiksi liidien saaminen tai postituslistalle liittyminen. 

Oleellista on, että sivulla on jokin ennalta määritelty tavoite ja sivulla ohjataan asiakasta toimimaan.